איך מערכת פניות גורמת לכם להרוויח יותר כסף?

כל חברה שואפת ל-ROI מקסימלי. כך תשפרו את שירות הלקוחות אצלכם ותבטיחו החזר הוצאות מעולה

כשמדברים על חברות ועסקים קשה לעשות הכללות - בעוד שקיימים עסקים קטנים ומשפחתיים שקיימים שנים, קיימים תאגידי ענק שפועלים רק פחות מעשור. בעוד שיש עסקים שמתוקצבים על ידי המדינה ואצלהם היד על ההוצאות קלה על ההדק, קיימים עסקים אחרים שמקצצים ובהם בעלי העסק והעובדים שלו כאחד, מנסים לחסוך ולצמצם את ההוצאות באופן שיטתי. למרות מגוון העסקים הרחב, ניתן לעשות הכללות, ואחת מהן היא שכל עסק שואף להחזר השקעה בכל פעולה שהוא מבצע. 

מה זה החזר השקעה?
המונח שבו אוהבים להשתמש המקצועים הוא ROI ומשתמשים בו כדי להעריך את הכדאיות של פעולות כלכליות שונות. השקעה של עסק יכולה להתבטא בכסף, משאבים אחרים וכן בזמן של עובדי העסק. כל עסק שואף שההשקעות שלו ישאו פרי ושכל שקל שהוא משקיע יחזור אליו בדרך זו או אחרת - ועדיף שבתוספת של סכומים נוספים לצידו. נוהגים לחלק את הרווח מההשקעה בסכומי הכסף או המשאבים האחרים שהושקעו בה וכך מקבלים את המדד להחזר ההשקעה - זוהי נשמעת משוואה פשוטה ומהירה, אך בשטח לא תמיד פשוט לחשב את החזר ההשקעה או לראות אותו מתבטא בשטוח בפרק זמן קצר. דברים כמו מיתוג טוב יותר לעסק או שיפור של נאמנות לקוחותיו הם לא פשוטים למדידה ולוקח זמן רב עד שהם מתרחשים - אך למרות שהם לא פשוטים לחישוב, אין ספק שהם משמעותיים עבור כל עסק. 

על מנת לחשב את ה-ROI שלכם תצטרכו להגדיר מהן ההכנסות של העסק - האם מבחינתכם מדובר בסך ההכנסות מלקוחות או ברווחים נטו (לאחר קיזוז העלויות הכספיות)? האם ההוצאות של העסק כוללות השקעה בפרסום ומיתוג ואו תשלומים שוטפים על תחזוקה בסיסית של העסק? לאחר שתגדירו קריטריונים ברורים תוכלו לחשב את החזר ההוצאות, רק חשוב להיות אחידים ועקביים עם ההגדרות שלכם לאורך זמן. 

שיפור שירות הלקוחות - השקעה לטווח הרחוק
אם אתם מעוניינים להתעשר בחודש הקרוב ולהרוויח מיליונים - לא היינו ממליצים לכם להשקיע במערך שירות לקוחות סכומי עתק. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לבנות את העסק שלכם לטווח הרחוק ולשמר את הלקוחות שלו - זוהי בהחלט החלטה חכמה שתוכל להניב לכם כסף רב בהמשך דרככם. כיצד השקעה זו יכולה להתבטא בתועלת כלכלית ברורה עבורכם? טוב ששאלתם - הנה מה שלמדנו מהניסיון שלנו ושל לקוחותינו בשיפור מערך השירות:
לקוח מרוצה הוא לקוח נאמן: כשמדברים על חברות ועסקים קשה לעשות הכללות - בעוד שקיימים עסקים קטנים ומשפחתיים שקיימים שנים, קיימים תאגידי ענק שפועלים רק פחות מעשור. בעוד שיש עסקים שמתוקצבים על ידי המדינה ואצלהם היד על ההוצאות קלה על ההדק, קיימים עסקים אחרים שמקצצים ובהם בעלי העסק והעובדים שלו כאחד, מנסים לחסוך ולצמצם את ההוצאות באופן שיטתי. למרות מגוון העסקים הרחב, ניתן לעשות הכללות, ואחת מהן היא שכל עסק שואף להחזר השקעה בכל פעולה שהוא מבצע. 

מה זה החזר השקעה? 
המונח שבו אוהבים להשתמש המקצועים הוא ROI ומשתמשים בו כדי להעריך את הכדאיות של פעולות כלכליות שונות. השקעה של עסק יכולה להתבטא בכסף, משאבים אחרים וכן בזמן של עובדי העסק. כל עסק שואף שההשקעות שלו ישאו פרי ושכל שקל שהוא משקיע יחזור אליו בדרך זו או אחרת - ועדיף שבתוספת של סכומים נוספים לצידו. נוהגים לחלק את הרווח מההשקעה בסכומי הכסף או המשאבים האחרים שהושקעו בה וכך מקבלים את המדד להחזר ההשקעה - זוהי נשמעת משוואה פשוטה ומהירה, אך בשטח לא תמיד פשוט לחשב את החזר ההשקעה או לראות אותו מתבטא בשטוח בפרק זמן קצר. דברים כמו מיתוג טוב יותר לעסק או שיפור של נאמנות לקוחותיו הם לא פשוטים למדידה ולוקח זמן רב עד שהם מתרחשים - אך למרות שהם לא פשוטים לחישוב, אין ספק שהם משמעותיים עבור כל עסק. 

על מנת לחשב את ה-ROI שלכם תצטרכו להגדיר מהן ההכנסות של העסק - האם מבחינתכם מדובר בסך ההכנסות מלקוחות או ברווחים נטו (לאחר קיזוז העלויות הכספיות)? האם ההוצאות של העסק כוללות השקעה בפרסום ומיתוג ואו תשלומים שוטפים על תחזוקה בסיסית של העסק? לאחר שתגדירו קריטריונים ברורים תוכלו לחשב את החזר ההוצאות, רק חשוב להיות אחידים ועקביים עם ההגדרות שלכם לאורך זמן. 

שיפור שירות הלקוחות - השקעה לטווח הרחוק 
אם אתם מעוניינים להתעשר בחודש הקרוב ולהרוויח מיליונים - לא היינו ממליצים לכם להשקיע במערך שירות לקוחות סכומי עתק. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לבנות את העסק שלכם לטווח הרחוק ולשמר את הלקוחות שלו - זוהי בהחלט החלטה חכמה שתוכל להניב לכם כסף רב בהמשך דרככם. כיצד השקעה זו יכולה להתבטא בתועלת כלכלית ברורה עבורכם? טוב ששאלתם - הנה מה שלמדנו מהניסיון שלנו ושל לקוחותינו בשיפור מערך השירות: 
לקוח מרוצה הוא לקוח נאמן: כיום לקוחות הם פחות נאמנים ויש להם מבחר עשיר של אפשרויות עסקיות. לקוח שאינו מרוצה מהעסק שלכם יוכל למצוא בקלות עסקים מתחרים שיעוטו עליו וינסו לפתות אותו להפוך ללקוח שלכם. אובדן הכנסה של לקוח קיים הוא אובדן כואב שפוגע בעסק.
שם טוב משמן טוב: האימרה המפורסמת מהתנ"ך תקפה גם כיום. הנגישות הרבה לפייסבוק הופכת אותו לכלי שיכול לקדם עסקים או לפגוע בהם - הכל בהתאם לחוות דעתם של לקוחות החברה. לקוח מרוצה יוכל לפרסם את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, ללא כל השקעה כספית ייעודית מצידכם.
שיפור המיתוג הכללי והאווירה בחברה: קיימות במשק הישראלי חברות ששמן הולך לפניהן בתחום השירות הגרוע. בוודאי נתקלתם במישהו שעבד באחת מאותן חברות אלו והוא יכול היה לספר לכם על ההתנסות השלילית שלו בטיפול בלקוחות מאוכזבים. אין ספק שלעובדי החברה בכל הדרגים יהיה יותר קל ונעים להתמודד עם לקוחות מרוצים ולא לכבות שריפות שירות לקוחות באופן מתמיד. 

מערכת פניות מסייעת לכם לשפר את שירות הלקוחות
אם הגעתם עד לכאן אתם בוודאי כבר מבינים שכיום לא קיים עסק שיכול להרשות לעצמי להעניק שירות פחות ממעולה. בשוק התחרותי של ימינו, כדאי לנצל כל טכנולוגיה וכלי שיכולים למנף את העסק שלכם ולשפר את שירות הלקוחות בחברה. אין ספק שהחזר ההשקעה של שדרוג שירות הלקוחות הוא אינו מיידי ואף קשה לכימות - אבל כל מומחה בשירות ובאסטרטגיות עסקיות יוכל להעיד על החשיבות הרבה של שירות לקוחות מעולה.

מערכת פניות כבר מסייעת לעסקים קטנים וגדולים לשפר את איכות השירות ולהעלות את כמות המכירות. תוכלו ליהנות ממהירות, נוחיות ויעילות. המערכת שלנו תוכל לסייע לכם להתייעל ולהפיק את המיטב ממאגר הלקוחות שלכם - הממשק פותח כדי לסייע לעסקים לשלוט בכל סוגי הפניות והלידים שהם מקבלים ולטפל בהן ביעילות ובמהירות. אנו מזמינים אתכם להכיר את עולם הפתרונות של מערכת פניות. תוכלו להשאיר לנו פנייה ונשמח להתאים לכם את המערכת המושלמת לטיפול בפניות לקוחות.
ציטוט של סר אייזיק פיטמן
"בטח בעצמך. זמן מאורגן היטב הוא הסימן המובהק של תודעה מאורגנת היטב."
- סר אייזיק פיטמן